Pandemia sprawiła, że właściwie wszystkie biurowe zawody przeniosły się na tryb zdalny, czyli z domu. Bez względu na to, czy masz oddzielny pokój przeznaczony do pracy, czy tylko mały kąt, możesz je urządzić tak, aby poczuć się, jak w biurze. Kilka akcesoriów i dodatków dzieli cię od poczucia atmosfery skupienia i zapału!
Wiemy, jak ciężko jest skupić się w domu. Cały czas coś kusi – telewizor, konsola do gier, sprzątanie. Jeszcze gorzej, jeśli wszyscy członkowie rodziny zostają w domu i dzieci się nudzą, mąż ogląda serial, a ty masz do załatwienia ważne sprawy i musisz napisać kilka maili. Pozwól, że podpowiemy ci, jak stworzyć sobie odpowiednie miejsce do pracy w domu.
Serce biura
Głównym elementem każdego biura jest odpowiedni blat – najczęściej biurko. Pamiętaj, że biurkiem może być każdy stół. Jeżeli nie masz za wiele miejsca, możesz zainstalować prosty, wąski blat na ścianie. Dostępne są nawet składane stoliki przytwierdzane do ściany. Dzięki temu będziesz mieć biuro na kilka godzin, a po skończonej pracy je złożysz i zyskasz miejsce.
Zadbaj o wygodne siedzisko. Najlepsze są fotele biurowe cechujące się ergonomiczną budową. Mają duże oparcie przystosowane do pleców i najczęściej są na kółkach. Niekiedy dołączony jest do nich podnóżek. Niestety nie każdy ma miejsce na tak potężny gadżet. Sklepy oferują mnóstwo krzeseł i foteli, jednak nie kupuj nic w ciemno. Wybierz się do sklepu stacjonarnego i wypróbuj każdy model.
Jeśli masz taką możliwość, ustaw swoje stanowisko w pobliżu okna lub balkonu. Świeże powietrze i widok na niebo dobrze ci zrobią – nie bez przyczyny największe biurowce są przeszklone. To po prostu wpływa na komfort pracy i pobudza kreatywność.
fot.: Pexels.com
Akcesoria biurowe
Aby poczuć się jak w biurze, potrzebujesz odpowiednich akcesoriów. Na pewno laptop lub komputer zagrają pierwsze skrzypce w tym zestawie, ale poza nim warto otoczyć się jeszcze kilkoma szczegółami.
Segregatory z dokumentami miej w zasięgu wzroku. Na biurku postaw organizery na długopisy i papiery. Nad biurkiem możesz zawiesić tablicę korkową albo magnetyczną. Te wszystkie akcesoria stworzą odpowiednią atmosferę.
Najlepiej ustaw biurko w taki sposób, abyś miał przed oczami okno lub ścianę. Rozglądanie się po mieszkaniu bardzo rozprasza. Zainwestuj w jakieś kwiaty i inne rośliny. Ładnie wyglądają i wzmagają skupienie, oczyszczając powietrze w pomieszczeniu.
Zadbaj o stonowaną kolorystykę swojego zestawu. Dzięki temu nic nie będzie przyciągało twojego wzroku i będziesz wydajniej pracować. Beże, szarości, zgaszone tony – sprawdzą się doskonale.
Zainwestuj w pojemny kubek na kawę i podstawkę grzewczą podłączaną do USB. Unikniesz ciągłych wycieczek do kuchni, a te zawsze zabierają dużo czasu, bo po drodze pobawisz się z psem, sprawdzisz co w telewizji, zajrzysz do dzieci itp.
Zorganizuj się
Czas w domu płynie znacznie szybciej niż w biurze, co sprzyja powstawaniu stresu. Nagle okazuje się, że nadrabiasz po nocach, aby ze wszystkim zdążyć. Kiedy nie trzeba wychodzić z domu, poranki przedłużają się do południa.
Opracuj plan działania. Wstawaj o stałej porze i zasiadaj w swoim domowym biurze na określoną ilość godzin. Nie musisz się zrywać o szóstej rano, jeśli tego nie lubisz, ale ósma brzmi dobrze. Około 8:30 rozpoczynaj pracę i kończ o 16:30.
Przekonasz się, ile masz czasu dla siebie i rodziny. Nie musisz marnować go na dojazdy, więc wyjdziesz na plus! Ustal z domownikami grafik. Poinformuj ich, że musisz pracować i wyjaśnij, że dzięki skupieniu możesz wszystko zrobić szybciej, a następnie poświęcić im dłuższe chwile.
fot.: Pexels.com
Jeśli masz telefon służbowy, to bardzo dobrze. Prywatny wyłącz na czas pracy, aby nie kusiły cię powiadomienia z mediów społecznościowych i ulubione gry. Załatwiaj tylko sprawy związane z biurem. Po skończonej pracy zamień smartfony – wyłącz służbowego i bądź w kontakcie ze znajomymi.
Da się? Da się!
Nawet jeśli zorganizowanie pracy w domu wydaje ci się niemożliwe, to sam widzisz, że jest inaczej. Wiele osób się o tym przekonało przez ostatni rok i z powodzeniem wykonują obowiązki służbowe z mieszkań.
Najważniejsza jest samodyscyplina i dogadanie się z rodziną. Reszta zrobi się sama – wciągniesz się w nowy tryb życia i brak chodzenia do biura przestanie stanowić problem.