Telefon komórkowy dla pracownika łączy się z siecią według określonych ustawień, które opisują parametry punktów dostępu dla wiadomości MMS i Internetu. Kluczową kwestią jest pod tym względem APN – co oznacza ten skrót? Do czego służy APN?
Co to jest APN?
Rozszerzenie skrótu APN to Access Point Name, czyli dosłownie „nazwa punktu dostępu”. Punkt dostępu to urządzenie lub oprogramowanie, które pozwala na korzystanie z wybranych usług sieciowych. W przypadku smartfonów ustawienia APN są wbudowane w system – stanowią sposób na określenie ścieżki dla połączeń z komórkową siecią danych. Najczęściej stosuje się osobne ustawienia APN do Internetu i wiadomości MMS, pozostałe usługi telefoniczne nie wymagają dodatkowej konfiguracji.
Sam APN ma przeważnie postać krótkiej, tekstowej nazwy konwertowanej przez serwery DNS operatora na konkretny adres IP – w niektórych przypadkach wymagane jest bezpośrednie wprowadzenie adresu IP. Dodatkowo przeważnie wymagane będzie wpisanie nazwy i hasła użytkownika.
Do czego służy APN?
Poprawna konfiguracja APN jest niezbędna, by prywatny smartfon lub telefon komórkowy dla pracownika mogły łączyć się z usługami takimi jak MMS czy Internet mobilny. Podstawowym zadaniem tego rozwiązania jest tzw. routing, czyli wyznaczanie właściwej drogi dla pakietów sieciowych, by mogły w odpowiedni sposób spełniać funkcje związane z przesyłaniem i odbieraniem danych.
Konfiguracja APN
W większości przypadków wystarczy zakupić abonament komórkowy dla firm lub osób prywatnych, a następnie włożyć kartę SIM do urządzenia – obecnie ustawienia APN są pobierane automatycznie lub za pośrednictwem linku przesłanego w wiadomości SMS. Jeśli jednak występują problemy z konfiguracją, potrzebny będzie kontakt z operatorem lub sprawdzenie niezbędnych informacji w umowie. Ustawienia APN można znaleźć w menu danych komórkowych zarówno w systemie Android, jak i iOS. Większość operatorów udostępnia także numer, na który można wysłać wiadomość w celu ponownego otrzymania linków do konfiguracji APN.
Abonament komórkowy dla firm – na jakie rozwiązania warto postawić?
Absolutną podstawą w przypadku usług mobilnych dla firm będzie brak ograniczeń dotyczących połączeń i wiadomości. W wielu przedsiębiorstwach kluczowy będzie także wysoki limit przesyłu danych – warto postawić na przykład na 10 GB miesięcznie w ofercie INEA. Poznański dostawca Internetu biznesowego udostępnia również opcje, takie jak telefon komórkowy dla pracownika w dzierżawie oraz łatwe przeniesienie wcześniej wykorzystywanego numeru. To także szansa na skorzystanie z szeregu atrakcyjnych, indywidualnych promocji oraz dostosowania umowy pod kątem unikatowych potrzeb danego przedsiębiorstwa.
Duże znaczenie ma także zasięg sieci – przed skorzystaniem z usług danego operatora warto dokładnie sprawdzić sygnał w lokalizacji firmy. Wspomniana wyżej INEA korzysta z zasięgu Play, dzięki czemu mamy dostęp do sieci w całej Polsce.